Kineski XPeng bi mogao proizvoditi električne automobile u Evropi
Azijski proizvođač automobila XPeng razmatra proizvodnju automobila s nultom emisijom u Evropi kako bi izbjegao nove dodatne carine koje je odobrila Evropska unija. Naime, na postojećih 10, EU na uvoz električnih vozila iz Kine dodaje do 35 posto.
Sapunica oko dodatnih carina koje Evropska unija želi da uvede na električne automobile kineske proizvodnje privodi se kraju. U glasanju 27 država članica, većina je glasala za uvođenje dodatne stope carina, a EU je upravo odobrila nove tarife.
Kao rezultat toga, Evropska komisija će nametnuti carine do 35 posto na ove automobile, pored postojećih carina od 10 posto.
Kako bi izbjegli ove dodatne poreze, odgovorni ljudi u XPengu razmatraju proizvodnju automobila s nultom emisijom na Starom kontinentu. Inače, azijski brend bi morao da plati dodatne poreze od 21,3 posto, uz 10 posto koje već plaća.
Kopredsjedavajući XPenga Brian Gu potvrdio je ovu namjeru, ali je primijetio da su rasprave u ranoj fazi.
"Razmatramo nekoliko opcija, od proizvodnje po ugovoru do rada s postojećim fabrikama ili čak razmatranja novih fabrika. Ali ove opcije su još uvek vrlo preliminarne", tvrdi Brian Gu.
U 2024. godini, XPeng je proširio svoju prodajnu mrežu na skoro 40 novih zemalja. Mnogi od njih se nalaze u Evropi, pogotovo u Skandinaviji, Njemačkoj i Holandiji te od nedavno u Španiji i Portugalu.
Brend u Evropi trenutno prodaje tri modela: G6 coupe SUV, G9 SUV i P7 sportski sedan.
Povezane novosti

EU bi mogla ukinuti carine na električne automobile iz Kine
Evropska unija i Kina započele su pregovore o novom rješenju za zamjenu, odnosno ublažavanje ili čak ukidanje carina na električne automobile iz Kine. Rješenje bi najvjerovatnije moglo uključivati postavljanje minimalnih cijena na uvozne automobile.

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.