Kineski XPeng bi mogao proizvoditi električne automobile u Evropi
Azijski proizvođač automobila XPeng razmatra proizvodnju automobila s nultom emisijom u Evropi kako bi izbjegao nove dodatne carine koje je odobrila Evropska unija. Naime, na postojećih 10, EU na uvoz električnih vozila iz Kine dodaje do 35 posto.
Sapunica oko dodatnih carina koje Evropska unija želi da uvede na električne automobile kineske proizvodnje privodi se kraju. U glasanju 27 država članica, većina je glasala za uvođenje dodatne stope carina, a EU je upravo odobrila nove tarife.
Kao rezultat toga, Evropska komisija će nametnuti carine do 35 posto na ove automobile, pored postojećih carina od 10 posto.
Kako bi izbjegli ove dodatne poreze, odgovorni ljudi u XPengu razmatraju proizvodnju automobila s nultom emisijom na Starom kontinentu. Inače, azijski brend bi morao da plati dodatne poreze od 21,3 posto, uz 10 posto koje već plaća.
Kopredsjedavajući XPenga Brian Gu potvrdio je ovu namjeru, ali je primijetio da su rasprave u ranoj fazi.
"Razmatramo nekoliko opcija, od proizvodnje po ugovoru do rada s postojećim fabrikama ili čak razmatranja novih fabrika. Ali ove opcije su još uvek vrlo preliminarne", tvrdi Brian Gu.
U 2024. godini, XPeng je proširio svoju prodajnu mrežu na skoro 40 novih zemalja. Mnogi od njih se nalaze u Evropi, pogotovo u Skandinaviji, Njemačkoj i Holandiji te od nedavno u Španiji i Portugalu.
Brend u Evropi trenutno prodaje tri modela: G6 coupe SUV, G9 SUV i P7 sportski sedan.
Povezane novosti
Premijera novog Audija Q3 i otvorenje Audi Progressive Showroom Concepta u Sarajevu
Povodom događaja Audi Winter Party, bh. javnosti premijerno je predstavljen potpuno novi Audi Q3, ali i svečano otvoren Audi Progressive Showroom Concept salon u okviru kompanije Porsche Sarajevo, jedinstven u ovom dijelu Evrope.
EU zvanično ukida zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine
Nakon pritiska sa svih strana, Evropska unija odustaje od plana zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Umjesto toga, cilj je smanjenje emisije CO2 za 90% u odnosu na nivoe iz 2021. godine.
Cijene baterija nikada nisu bile niže, u 2026. godini predviđa se dodatni pad
U 2025. godini, troškovi baterija su dostigli svoj historijski minimum. Zbog toga električni automobili postaju sve jeftiniji, a najave stručnjaka su da će cijena dodatno padati i u 2026. godini.