Kineski XPeng bi mogao proizvoditi električne automobile u Evropi
Azijski proizvođač automobila XPeng razmatra proizvodnju automobila s nultom emisijom u Evropi kako bi izbjegao nove dodatne carine koje je odobrila Evropska unija. Naime, na postojećih 10, EU na uvoz električnih vozila iz Kine dodaje do 35 posto.
Sapunica oko dodatnih carina koje Evropska unija želi da uvede na električne automobile kineske proizvodnje privodi se kraju. U glasanju 27 država članica, većina je glasala za uvođenje dodatne stope carina, a EU je upravo odobrila nove tarife.
Kao rezultat toga, Evropska komisija će nametnuti carine do 35 posto na ove automobile, pored postojećih carina od 10 posto.
Kako bi izbjegli ove dodatne poreze, odgovorni ljudi u XPengu razmatraju proizvodnju automobila s nultom emisijom na Starom kontinentu. Inače, azijski brend bi morao da plati dodatne poreze od 21,3 posto, uz 10 posto koje već plaća.
Kopredsjedavajući XPenga Brian Gu potvrdio je ovu namjeru, ali je primijetio da su rasprave u ranoj fazi.
"Razmatramo nekoliko opcija, od proizvodnje po ugovoru do rada s postojećim fabrikama ili čak razmatranja novih fabrika. Ali ove opcije su još uvek vrlo preliminarne", tvrdi Brian Gu.
U 2024. godini, XPeng je proširio svoju prodajnu mrežu na skoro 40 novih zemalja. Mnogi od njih se nalaze u Evropi, pogotovo u Skandinaviji, Njemačkoj i Holandiji te od nedavno u Španiji i Portugalu.
Brend u Evropi trenutno prodaje tri modela: G6 coupe SUV, G9 SUV i P7 sportski sedan.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.