Kia EV9 je ‘’Njemački luksuzni auto 2024. godine’’
Nakon debija u klasi vozila većih od pet metara Kia je odmah oduševila 27-člani žiri izbora za "Njemački auto 2024. godine". Električni SUV Kia EV9 izabran je u kategoriji "luksuzni" u koju spadaju svi modeli s osnovnom cijenom višom od 70.000 eura.
U šestom izboru GCOTY žiri koji čini 27 automobilskih novinara testirao je i ocijenio ukupno 48 novih modela. Takmičenje je podijeljeno u pet kategorija: "kompaktni", "premium" i "luksuzni" te "nove energije" i "performanse". Žiri će između pet najboljih u klasama izabrati ukupnog pobjednika, koji će biti proglašen početkom oktobra.
EV9 je najveći model Kije raspoloživ u Evropi. Kao i model EV6 napravljen je na platformi za električna vozila E-GMP (Electric-Global Modular Platform) i ima tehnologiju ultrabrzog punjenja baterije od 800 volti, što mu omogućava jedne od najboljih performansi punjenja u svojoj klasi. U idealnim prilikama baterija kapaciteta od 99,8 kWh za samo 15 minuta punjenja dostiže domet od 239 kilometara.

eSUV je u ponudi s pogonom na zadnje točkove, a pokreće ga 150-kilovatni motor s dometom do 541 km po standardu WLTP, ili s pogonom na sva četiri točka (AWD) koji pokreću dva 141-kilovatna elektromotora dometa do 497 km (WLTP). Izvedba s pogonom AWD je raspoloživa i u izvedbi GT-line, a od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,3 s. i dostiže maksimalnu brzinu od 200 km/h.
EV9 nudi i visok nivo udobnosti tokom pauza za odmor. Izvedba GT-line ima naprimjer standardna električno podesiva "relax" sjedišta u prvom redu. Kada je auto parkiran ili tokom punjenja moguće ih je pomaknuti u udoban ležeći položaj. EV9 je raspoloživ i kao izvedba sa sedam ili šest sjedišta s dva samostalna sjedišta u drugom redu. Na raspolaganju su sjedišta za opuštanje, kao ona u prvom redu, ili rotirajuća sjedišta koja se mogu okrenuti za 90 stepeni prema otvorenim vratima ili za 180 stepeni prema putnicima u trećem redu.
Osnovni model s pogonom na zadnji par točkova pruža obimnu standardnu opremu. Ona uključuje dvobojne presvlake sjedišta od umjetne kože, trozonski automatski klima uređaj, senzorom upravljana prtljažna vrata, električno slaganje i podizanje naslona sjedišta u trećem redu, automatsko pomicanje ručica vrata, funkciju V2L za upotrebu baterije kao izvora energije, prepoznavanje otisaka prstiju i – premijerno kod Kije - digitalni automobilski ključ ("Digital Key 2.0").

Standardni asistencijski sistemi uključuju asistenciju za vožnju na autocesti druge generacije s asistencijom za održavanje vozila na voznoj traci 2 (LFA 2), asistenciju za spriječavanje naleta sprijeda drugog stepena (FCA 2) s funkcijom skretanja i prepoznavanjem poprečnog prometa i pametni tempomat. Pored toga ima oprema GT-line prilagodljive farove s dvostrukim LED svjetlima, kameru za prikaz događanja oko vozila iz ptičje perspektive (Blind View Monitor, BVM) i niz drugih asistenata novije generacije.
Narudžbe za Kia EV9 u Evropi su moguće već od jula, dok se isporuke prvih primjeraka namijenjenih evropskim kupcima očekuju do kraja godine.
Povezane novosti
Cupra: Milion proizvedenih automobila od odvajanja od Seata
Španska marka Cupra za kratko vrijeme dostigla je prekretnicu od milion proizvedenih automobil od samostalnosti. Jubilarni model je Formentor.
Škoda 1000 MBX: Kupe verzija legendarnog modela “Hiljadu malih briga” za 21. vijek
Dva Škodina dizajnera reinterpretirala su klasičan i vrlo rijedak model za moderno doba. Riječ je o 1000 MBX, kupeu proizvedenom u ograničenoj seriji šezedesetih godina prošlog vijeka.
Transport&Environment: Plug-in hibridi su jedan od najvećih promašaja u historiji automobila
Organizacija Transport&Environment ponovo stavlja fokus pažnje na plug-in hibridne automobile i njihove stvarne emisije CO2, a evropska industrija želi nametnuti istu kategoriju kao i za električne automobile od 2035. godine.