Vrhunac hidroaviona je davno prošao, a Boeingov 314 Clipper bio je među posljednjim takvim letjelicama koje su letjele na transpacifičkoj ruti. Međutim, to ne znači da se avioni amfibije ne mogu oživjeti. To je upravo ono što švicarski startup pokušava učiniti s revolucionarnom letjelicom koja će luksuzna putovanja podići na novu razinu.
A budući da su potpuno električna vozila sada u modi, oni slijede taj trend, tako da su se bacili na dizajniranje električnog hidroaviona bez emisije štetnih plinova dizajniran za slobodno vrijeme i putovanja na kratke relacije između ostrva.
Odvažna kompanija koja se upušta u ovaj hrabri poduhvat zove se Jekta, a njihov nadolazeći električni hidroavion zove se Passenger Hydro Aircraft Zero Emission 100 ili skraćeno PHA-ZE 100.
Dizajniran u saradnji sa Swiss Aeropole SA, PHA-ZE 100 moći će uzlijetati i slijetati na vodu, što znači da neće morati biti u blizini aerodroma da bi se putnici iskrcali, a zemaljska posada neće biti potrebna. Bila bi to izvrsna alternativa klasičnim avionima.
Štaviše, matična kompanija spominje da će amfibijski avion nuditi procijenjeni domet od oko 160 km dok leti na visini od 10.000 stopa (preko 3.000 metara), čime želi otvoriti novu eru mogućnosti za ekološki i pristupačan prevoz.
Zračna ambulantna i teretna verzija za teško dostupna mjesta također su u planu, a sve će biti dizajnirane s naglaskom na sigurnost, održivost i udobnost.
PHA-ZE 100 hydro bit će opremljen električnom motorom od 180 kW, a baterija bi se trebala u potpunosti napuniti za samo 45 minuta. U izradi je i opcija solarnog punjenja.
Plan je imati različite modele na raspolaganju. Tačnije, riječ je o sedam konfiguracija, od rasporeda s 19 putničkih sjedišta za komercijalne letove do luksuznog modela VIP poslovne klase opremljenog salonom i sofama za privatnu upotrebu. Kao prigradski avion, PHA-ZE 100 mogao bi poslužiti milionima stanovnika ostrva koji putuju na posao brodom, povezati ostrva i očuvati jedinstvenu prirodu rezervata za divlje životinje, te ujedno omogućiti najnižu moguću cijenu po putniku.
Iako je Jekta mlada kompanija, njihov inžinjerski tim i proizvođači aviona imaju veliko iskustvo u projektovanju i upravljanju letjelicama na solarni pogon kao i amfibijama. Očekuje se da će prve isporuke PHA-ZE 100 započeti 2028. godine, a cilj kompanije je isporučiti više od 400 električnih hidroaviona do 2030. godine.
Povezane novosti

Ublažavaju se ograničenja za smanjenje emisije CO2 iz novih automobila
EU daje proizvođačima automobila više vremena za ispunjavanje ciljeva smanjenja emisije CO2. Međutim, zabrana prodaje novih automobila na benzin i dizel za 2035. godine ostaje na snazi uz jednu iznimku.

Škoda proizvela pet miliona jedinica Fabije za 26 godina
Lansirana je prije 26 godina kao nasljednica Felicije i od prve generacije postala je hit, uključujući i bh. tržište. Sada, Škodin bestseller slavi prekretnicu od 5 miliona proizvedenih jedinica.

Snažan rast prodaje MG-a u prvom kvartalu ove godine
MG Europe je u prva tri mjeseca 2025. zabilježio 78.505 novih registracija vozila, što predstavlja porast od 33,5% u odnosu na isti period 2024. godine, kada je registrovano 58.800 vozila.