Vrhunac hidroaviona je davno prošao, a Boeingov 314 Clipper bio je među posljednjim takvim letjelicama koje su letjele na transpacifičkoj ruti. Međutim, to ne znači da se avioni amfibije ne mogu oživjeti. To je upravo ono što švicarski startup pokušava učiniti s revolucionarnom letjelicom koja će luksuzna putovanja podići na novu razinu.
A budući da su potpuno električna vozila sada u modi, oni slijede taj trend, tako da su se bacili na dizajniranje električnog hidroaviona bez emisije štetnih plinova dizajniran za slobodno vrijeme i putovanja na kratke relacije između ostrva.
Odvažna kompanija koja se upušta u ovaj hrabri poduhvat zove se Jekta, a njihov nadolazeći električni hidroavion zove se Passenger Hydro Aircraft Zero Emission 100 ili skraćeno PHA-ZE 100.
Dizajniran u saradnji sa Swiss Aeropole SA, PHA-ZE 100 moći će uzlijetati i slijetati na vodu, što znači da neće morati biti u blizini aerodroma da bi se putnici iskrcali, a zemaljska posada neće biti potrebna. Bila bi to izvrsna alternativa klasičnim avionima.
Štaviše, matična kompanija spominje da će amfibijski avion nuditi procijenjeni domet od oko 160 km dok leti na visini od 10.000 stopa (preko 3.000 metara), čime želi otvoriti novu eru mogućnosti za ekološki i pristupačan prevoz.
Zračna ambulantna i teretna verzija za teško dostupna mjesta također su u planu, a sve će biti dizajnirane s naglaskom na sigurnost, održivost i udobnost.
PHA-ZE 100 hydro bit će opremljen električnom motorom od 180 kW, a baterija bi se trebala u potpunosti napuniti za samo 45 minuta. U izradi je i opcija solarnog punjenja.
Plan je imati različite modele na raspolaganju. Tačnije, riječ je o sedam konfiguracija, od rasporeda s 19 putničkih sjedišta za komercijalne letove do luksuznog modela VIP poslovne klase opremljenog salonom i sofama za privatnu upotrebu. Kao prigradski avion, PHA-ZE 100 mogao bi poslužiti milionima stanovnika ostrva koji putuju na posao brodom, povezati ostrva i očuvati jedinstvenu prirodu rezervata za divlje životinje, te ujedno omogućiti najnižu moguću cijenu po putniku.
Iako je Jekta mlada kompanija, njihov inžinjerski tim i proizvođači aviona imaju veliko iskustvo u projektovanju i upravljanju letjelicama na solarni pogon kao i amfibijama. Očekuje se da će prve isporuke PHA-ZE 100 započeti 2028. godine, a cilj kompanije je isporučiti više od 400 električnih hidroaviona do 2030. godine.
Povezane novosti
Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 je uzdanica italijanske marke ove godine
Novi Alfin subkompaktni crossover nudi opciju pogona na sva četiri točka i hibridne tehnologije preuzete od Jeepa Avengera 4xe. Nazvan Junior Ibrida Q4, Alfin crossover postavljen je kao ključni adut Alfe Romeo u 2025. godini.
Renault 5 E-Tech electric je automobil godine 2025.
Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290 proglašeni su ''Automobilom godine 2025.'' Rezultati su objavljeni na svečanosti koja se održala na Salonu automobila u Briselu.
Volkswagen u 2024. prodao 4,8 miliona automobila, manje nego godinu prije
Marka Volkswagen je 2024. prodala približno 4,8 miliona novih automobila. Prodaja njemačkog brenda je neznatno smanjena u odnosu na 2023. godinu.