Dacia od 2004. prodala 8 miliona vozila
Do 2004. Dacia je bila nacionalni rumunski proizvođač automobila, da bi s vremenom postala važno ime u Evropi. Dolaskom Renaulta kao novog vlasnika, Dacia je u nepunih 20 godina prošla radikalnu promjenu i ispisala pravu priču o uspjehu.
Rumunska marka automobila, koja je vremenom postala poznata pod imenom Dacia, osnovana je 1968. pod imenom UAP (Uzina de Autoturisme Pitesti) koje označava tvornicu automobila u Pitestiju, gradu na rijeci Arges u centralnoj Rumuniji, gdje se nekad nalazila tvornica i gdje se danas nalazi glavno sjedište marke. Ime Dacia, nadahnuto je rimskim nazivom Rumunije - ‘’Dacii’’, prvi se put pojavljuje 1980. na crno-bijelom logotipu.
Renault Grupa pripojila je rumunskog proizvođača automobila 1999. Godine 2003., logotip u obliku štita poprimio je plavu boju i zaživio na Loganu (prvi put predstavljenom 2004.). Bio je to prvi logotip marke koji je izveo Daciju van granica Rumunije i postao prepoznatljiv širom Evrope!
Nekoliko godina kasnije, povodom predstavljanja modela Sandero 2008., marka je predstavila novi logotip i priča o Daciji kao svojevrsnom fenomenu krenula uzlaznom putanjom. Godine 2021. predstavljen je novi amblem (povezana slova D i C)osmišljen da simbolizuje povjerenje između Dacije i njezinih kupaca, te kako bi se istaknula robusna i elementarna priroda marke.

Prva generacija modela Logan, predstavljena 2004.,u početku je bila rezervisana za rumunsko tržište, ali se vrlo brzo proširila i na istočnoevropsko. S obzirom na dobre prodajne rezultate, prodaja je proširena na brojne druge europske zemlje. Bio je to prvi korak marke ka uspjehu.
Dacijini se modeli od tada prodaju u 44 zemlje na području Sredozemlja, a francusko tržište je vodeće u prodaji. Međutim, marka ne prestaje jačati već je drugu godinu zaredom najprodavanija marka na tržištu privatnih kupaca u Evropi. U Portugalu i Belgiji tako drži vodeću poziciju, dok u Francuskoj zauzima treće mjesto.

Sandero je već šestu godinu zaredom najprodavaniji automobil na evropskom tržištu privatnih kupaca. Duster je na ljestvici najprodavanijih automobila 2022. zauzeo čvrsto drugo mjesto, a od 2018. drži poziciju najprodavanijeg SUV-a na tržištu privatnih kupaca.
Dacia je do 2012. imala samo jednu tvornicu, i to u Rumuniji, dok ih danas ima čak tri. Prva tvornica marke nalazila se u Mioveniju, a otvorena je 1968. U njoj se nalazila linija za proizvodnju karoserija i podvozja, linija za mehaničke komponente, ljevaonica i logistička platforma. Brojni su modeli proizvedeni u toj tvornici, uključujući Logan, Sandero, Sandero Stepway i Duster.

Od marta 2019., tvornica u Casablanci u Maroku u potpunosti je pripojena Renault Grupi. S radom je započela 1959., ima liniju za proizvodnju karoserija, a u njoj se proizvode modeli: Logan, Sandero i Sandero Stepway. Dacijina tvornica u marokanskom Tangeru otvorena je 2012. U njoj se nalazi linija za proizvodnju karoserija, logistička platforma te linija za proizvodnju podvozja i podsklopova. Ta je napredna tvornica karbonski neutralna, te ne ispušta industrijske otpadne vode. U njoj se proizvode modeli: Logan, Sandero, Sandero Stepway i Jogger.
Povezane novosti
Cupra: Milion proizvedenih automobila od odvajanja od Seata
Španska marka Cupra za kratko vrijeme dostigla je prekretnicu od milion proizvedenih automobil od samostalnosti. Jubilarni model je Formentor.
Škoda 1000 MBX: Kupe verzija legendarnog modela “Hiljadu malih briga” za 21. vijek
Dva Škodina dizajnera reinterpretirala su klasičan i vrlo rijedak model za moderno doba. Riječ je o 1000 MBX, kupeu proizvedenom u ograničenoj seriji šezedesetih godina prošlog vijeka.
Transport&Environment: Plug-in hibridi su jedan od najvećih promašaja u historiji automobila
Organizacija Transport&Environment ponovo stavlja fokus pažnje na plug-in hibridne automobile i njihove stvarne emisije CO2, a evropska industrija želi nametnuti istu kategoriju kao i za električne automobile od 2035. godine.