Christian Horner i Adrian Newey: Kako je Red Bull došao do slave
U intervjuu za web stranicu Red Bulla, šef tima i glavni tehnički direktor Oracle Red Bull Racinga govore o titulama i trijumfu, učenju iz poraza, kako je počelo njihovo partnerstvo i zašto Horner kaže da Newey "živi u Matrixu".
Nakon što je Max Verstappen zapečatio svoju drugu titulu FIA Svjetskog prvaka Formule 1 u poretku vozača, na trci u Japanu, Oracle Red Bull Racing osvojio je petu konstruktorsku titulu zahvaljujući “tehničkom mozgu”, Adrianu Neweyu koji je razvio nekoliko iteracija trijumfalnog bolida.
Nakon što je dizajnirao pobjedničke F1 bolide za Williams i McLaren, Newey je 2006. prešao u Red Bull Racing tim, pod vodstvom Christiana Hornera i kreirao platformu za četiri uzastopne titule koje su Nijemac Sebastian Vettel i tim osvojili 2010., 2011., 2012. i 2013.
Horner i Newey zajedno su ostvarili mnoge pobjede na trkama u godinama između 2014. i 2020., zatim je Neweyjev dizajn RB16B doveo Holanđanina Verstappena do njegove prve titule u vozačkoj konkurenciji 2021., a bolid RB18 postao je dominantna sila koja stoji iza dvije timske titule 2022.
Christiane, opisao si Adrianov prelazak u Red Bull kao trenutak odluke. Šta želiš reći time?
Christian Horner: "Mislim da je opći konsenzus u to vrijeme bio da je Red Bull tu da osigura dobru zabavu na trkama. Mislim da je ono što je nedostajalo bila jasna tehnička smjernica. Uvijek sam bio Adrianov obožavatelj, njegovi bolidi sežu još iz vremena Leyton Housea kasnih 1980-ih, a Adrian je bio najbolji koji je ikada bio u Formuli 1. Dakle, bilo je pitanje kako bismo mogli namamiti Adriana da se pridruži timu Red Bulla?"
Adriane, je li bilo skepse oko pridruživanja timu koji vodi, usudili bi se reći, tada neiskusni voditelj tima?
Adrian Newey: "Da, bilo je malo nervoze s moje strane. Imao sam dovoljno sreće da radim za dvije sjajne ekipe i imao sam sreću pobijediti na nekoliko utrka, osvojiti nekoliko prvenstva i tako dalje, ali jednostavno sam to osjetio – u McLarenu je počelo biti pomalo usporeno. Pobjeđivanje u prvenstvu činilo se vrlo dalekim snom. Samo pokušavati pobijediti u utrkama bilo je nešto što me stvarno zaintrigiralo."
Kakvi su bili vaši prvi dojmovi o Sebastianu Vettelu?
Christian Horner: "Sebastian je bio proizvod juniorskog tima, tako da smo mogli vidjeti kako se razvijao u Formuli 3 ili čak u Formuli BMW prije toga, potom je postao testni vozač u BMW-u, a Toro Rosso je pružio priliku da napreduje. Čim je Sebastian dobio tu priliku, bilo je jasno da je izvanredan talent. Sebastian je nevjerovatno marljivo radio i bio nevjerovatno predan. Često je bio zadnji čovjek koji bi ostao u inžinjerskoj kancelariji na kraju petka ili subote."
Adrian Newey: "Legenda. Za nekoga ko nije Englez po rođenju, njegovo razumijevanje engleskog humora bilo je, povrh njegove sposobnosti prisjećanja i oponašanja engleskog humora, nevjerojatno. Bio je vrlo metodičan u svom pristupu i žestoko je vozio. Ako je pogriješio, želio bi shvatiti kako je to bila greška, zašto ju je napravio i što bi mogao učiniti bolje. Vrlo je rijetko napravio istu grešku dva puta. Proveo je puno vremena na simulatoru vožnje, testirajući naše teorije i razrade onoga što smo trebali pokušati postići, tako da nam je ta predanost pomogla s inžinjerske strane da automobil učinimo boljim."
Koliko je Adrian pridonio uspjehu?
Christian Horner: "Nevjerovatno mnogo. Adrian je jedini tip koji može ‘vidjeti zrak’. Živi u nekom svom Matrixu i već je sve ove godine ‘dirigent tehničkog orkestra’, ali je još uvijek vrlo praktičan i za svojom crtaćom pločom. Morali smo žestoko pregovarati s Ronom Dennisom kako bismo ga izvukli iz McLarena. Očito smo imali uspona i padova tokom svih ovih godina, ali uvijek je bilo zabavno. Uvijek smo imali veliku podršku grupe, od Dietricha Mateschitza i Helmuta Marka, i to nam je omogućilo da se fokusiramo samo na to da budemo najbolji trkaći tim koji možemo biti."
Šta ste obojica naučili u tom razdoblju Mercedesove dominacije?
Adrian Newey: "Ušli smo u hibridnu eru 2014., a Renault je pogriješio, pa je to bilo prilično deprimirajuće jer smo shvatili da bismo, čak i ako obavimo spektakularan posao, mogli osvojiti poneku pobjedu, ali da svejedno nećemo osvojiti prvenstvo. To je bilo resetiranje. Mislim da je jedna od prednosti ove ekipe to što smo pognuli glave i prebrodili to razdoblje tako da kad smo jednom ponovno imali dobru pogonsku jedinicu uz partnerstvo s Hondom, mogli odgovoriti."
Christian Horner: "Najvažnije je bilo držati tim na okupu, fokusirajući se na stvari koje smo mogli kontrolisati. Imali smo veliku lojalnost tokom tog razdoblja. Honda je dijelila istu strast, preuzeli smo taj rizik, i kada smo stvarno mogli početi pobjeđivati, postavljeni su temelji da pokušamo osvojiti prvenstvo."
Kako je RB18 evoluirao u tako dominantan automobil ove sezone?
Adrian Newey: "Statistički gledano, očito je da je RB18 naš najbolji bolid. To je bolid na koji mislim da možemo biti jako ponosni jer smo vodili tijesnu bitku za naslov prvaka kroz 2021., a govorilo se i da smo uložili previše resursa u njega, da ne trebamo ulagati toliko u ovaj potpuno novi bolid s novim propisima za koje smo znali da dolaze. Teško je uspostaviti ravnotežu. Fokusirali smo se na ispravne osnove, uključujući prednji i stražnji ovjes, slojeve i hladnjake. Malo smo se borili s poskakivanjem na testiranjima prije sezone. Već smo malo istražili i otprilike znali što trebamo učiniti da to poboljšamo, a kad smo došli u Bahrein, to nas je katapultiralo s definitivnog zaostatka za Ferrarijem na jedan novi nivo. Nakon toga, bila je stvar u razvoju i svakako u drugoj polovici, imali smo potpuno konkurentan automobil."
Gdje je ovosezonsko osvajanje titula među vašim postignućima u karijeri?
Christian Horner: "Bila je ovo vrlo teška godina. Kada pogledate statistiku, čini se da smo u potpunosti dominirali, ali svakako, u prvoj polovini sezone, Ferrari je imao svoje šanse i vjerojatno brži bolid. Ali Max je bio izvanredan tokom cijele sezone, posebno u drugom dijelu.
Šta mislite kako će smanjenje aerodinamičkih testiranja utjecati na sezonu 2023?
Adrian Newey: "Smanjenje vremena za testiranje znači da ćemo analizirati manje, testirati manje različitih komponenti, manje razmišljati i promišljati 'da li je ovo stvarno dobra ideja'. Uvijek postoje neki dijelovi za koje se nadate da će raditi, a ne rade i obrnuto. Teško je. To je sigurno ograničenje koje će utjecati na nas.
Iza nas je dobra godina, specijalno u drugom dijelu sezone. Imamo najbolji bolid. Ali Ferrari neće odmarati, i oni će na neki način riješiti slaba područja koja su detektovali. Dakle, odmah će se vratiti. I onda, naravno, Mercedes. Dakle, sigurno će biti teška godina."
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.