Vremena se mijenjaju, a tradicionalnim limuzinama je već odzvonilo. To je među prvima prepoznao Citroen. U jeku tranzicije sa klasičnih na SUV oblike, Citroen je kao svojevrsni pionir svoju gamu po ranije datom obećanju počeo transformisati u sve popularnije crossovere i SUV-ove. Tako je, do jučer, limuzinski C5 prvo postao C5 Aircross, a onda su Francuzi ubacili u višu brzinu i brže-bolje lansirali moderni 4,8m dugi GT SUV, koji će s asflata lako sići i na šljunak. To potvrđuje miks elegantnoga GT-a, dinamičnost karavana, te povišeni klirens srednje odignutog terenskog vozila. C5 X stiže nepunih pet godina nakon gašenja klasične limuzine kojih bar ne nedostaje na našim cestama.
Budući da se u Citroen vozila zadnjih godina ponovo ugrađuje ovjes koji nudi sličan nivo udobnosti poput simbola ''letećeg'' ćilima poput DS-a (Ajkule) ili XM-a, zahvaljujući novoj tehnologiji Citroen Advanced Comfort, i to sa tri različita moda upravljanja ovjesom, novi C5 X postaje top udobna limuzina za povremene silaske s asfaltne podloge. Sve prati najnovija tehnologija kao što je plug-in hybrid ili radarska tehnologija za poluautonomnu vožnju, sigurnosno zaustavljanje, držanje vozne trake itd.

Tri paketa opreme
Bosanskohercegovačka mreža dilera/uvoznika kupcima za narudžbe nudi ovaj model u tri razine opreme: Feel Pack, Shine i Shine Pack. Već od osnovnog modela oprema je jako bogata: Active Safety break, prepoznavanje saobraćajnih znakova, kontrola držanje vozne trake, hands free ulazak i pokretanje vozila, ovjes Citroen Advanced Comfort, 10-inčna multimedija, navigacija, e-Call usluga, 19-inčne alu felge itd. Od srednjeg paketa opreme Shine C5 X stiže s još izadašnijim i proširenim sigurnosnim paketom, većom multimedijom, head-up display-em itd. Najluksuzniji Shine Pack proširuje stavke na Visio Park 360 stepeni 4 kamere, kožna, grijana i elektro pokretana sjedišta s memorijom, motorizirana peta vrata s hands-free funkcijom itd.
Lista dodatne opreme je takođe poduga, a za oko nam je zapeo punjač snage 7,4 kWh za PHEV model koji košta 1.079 KM, metalik boja od 1.510 KM ili panoramski krov za 2.588 KM s PDV-om.

Automatika svima
Od tri ponuđena motora dva su benzinci, dok je najsnažnija verzija rezervisana za hybrid. Ulazni Pure Tech 130 veže se za prva dva, dok jači 1,6-litarski benzinac sa 180 KS, takođe s Pure Tech oznakom, daje opciju narudžbe uz srednji i najjači paket opreme. Plug-in hybrid za sada dolazi isključivo u jačoj verziji od 225 KS, a moguće ga je specificirati uz sva tri nivoa opreme. Dizela uopšte nema u ponudi, čak niti 130 KS verzije koja se ugrađuje u luksuzniju liniju vozila DS, a svi motori su upareni isključivo sa 8-stepenim automatskim mjenjačem.
Cijene za 1.2 Pure Tech kreću od 66.976 KM, za jači benzinac od 75.927 KM, dok hybridi imaju raspon cijena od 92.321 do 101.596 KM do registracije.
Povezane novosti
Kriza pogađa i pristupačne marke: Dacia želi smanjiti proizvodnju od iduće godine
Dacia bi mogla smanjiti proizvodnju automobila u fabrici Mioveni počevši od 2026. godine. Ova odluka dolazi usred pada potražnje za novim automobilima na evropskom tržištu.
Njemačka vrši pritisak i zahtijeva od EU da odustane od zabrane SUS motora
Kao srce evropske autoindustrije, Njemačka intenzivno pritišće EU da ublaži planiranu zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem do 2035. godine u korist električnih vozila. Evropska komisija bi trebala dati važne upute o ovom pitanju 10. decembra.
Fiat započeo proizvodnju novog modela 500 Hybrid
Novi Fiat 500 Hybrid ušao je na montažnu traku u fabrici Mirafiori u Torinu, Italija. Do kraja godine bit će sastavljeno 6.000 jedinica, a prve jedinice bit će isporučene u januaru 2026. godine.