Ako poredimo sedmi mjesec ove i prošle godine evropsko tržište je zabilježilo pad od 10%. Riječ je o 100.000 manje registrovanih vozila. Registracije do jula bile su na sličnom nivou kao u periodu od januara do jula 2020., kada je pandemija zavladala svijetom i usporila prodaju. Dodatni problem koji se i dalje povlači je nedostatak čipova i trenutni nedostatak povjerenja potrošača, što se pokazuje jednako štetnim za tržište kao i dolazak pandemije.

U tom kontekstu elektrificirani modeli nastavljaju da dobivaju na snazi. U julu je registrovano 157.614 jedinica što je manje za 2% zbog pada potražnje za plug-in hibridnim električnim vozilima (PHEV). Prema podacima kompanije JATO Dynamics, PHEV-ovi su zabilježili pad od 22% tokom jula, kao odgovor na nedavne najave da se ova vozila više neće kvalifikovati za subvencije na nekoliko evropskih tržišta.
Nasuprot tome, količina čisto električnih vozila je porasla za 20% (90.139 registrovanih jedinica), zbog rastućih ponuda i dostupnih modela. U Njemačkoj – najvećem tržištu za BEV – potražnja je porasla za 13%, a za 69% u Francuskoj, drugom najvećem tržištu. Ovi automobili su činili 14% ukupnih registracija u Njemačkoj, 12% u Francuskoj, 11% u Velikoj Britaniji i tek 3% u Španiji i Italiji.

Kineski proizvođači se polako penju na ljestvici, postajući vjerodostojna alternativa za one koji traže pristupačan i privlačan električni automobil. Skoro polovina kineskih električnih automobila prodatih u julu registrovana je u Švedskoj i Norveškoj. MG je predvodio listu sa skoro 3.000 jedinica, što je povećanje od 56 posto.
U ukupnom poretku po modelima, Volkswagenov kompaktni SUV, T-Roc, po prvi put je ove godine zauzeo lidersku poziciju i drugi put od oktobra 2021. Volkswagen je povećao broj registracija T-Roc-a za 15% zbog velike potražnje u Italiji (+73%) i UK (+87%), njegovom drugom i trećem najvećem tržištu. Zanimljivo da se i Golf vratio u Top 10, ali je T-Roc najprodavaniji VW model u sedam mjeseci ove godine, upravo ispred Golfa.

Među prvih 10 zadržao se Sandero, a Dacia je ubacila u petu brzinu i isporučila skoro 15.000 Dustera. Ukupni lider tržišta Peugeot 208 zabilježio je rast registracija od čak 51 posto. Iza njega smjesto se Yaris. Toyota tradicionalno dobro žetvi s ovim bestsellerom, a za dlaku je nedostajalo da i njegova crossover izvedba Yaris Cross uđe u top 10 najprodavanijih modela. Moglo bi se reći da Fiat je ostvario dobre rezultate sa Fiatom 500 i posebno njegovom električnom verzijom s porastom registracija za 37% na 5.000 jedinica, što ga čini najprodavanijim čisto električnim automobilom tokom jula mjeseca. Kia je ušla u top 10 zahvaljujući najnovijoj verziji Sportagea, uz povećanu potražnju u Njemačkoj (+108%) i Francuskoj (+122%).
Lista 10 najprodavanijih u julu
- Volkswagen T-Roc – 18.938 (+15%)
- Dacia Sandero – 16.632 (-16%)
- Peugeot 208 – 16.317 (+51%)
- Toyota Yaris – 14.923 (-21%)
- Dacia Duster – 14.920 (+12%)
- Fiat 500 – 14.859 (+20%)
- Hyundai Tucson – 14.399 (-2%)
- Volkswagen Golf – 14.374 (-26%)
- Opel Corsa – 13.992 (+12%)
- Kia Sportage – 12.698 (+37%)
Povezane novosti
Premijera novog Audija Q3 i otvorenje Audi Progressive Showroom Concepta u Sarajevu
Povodom događaja Audi Winter Party, bh. javnosti premijerno je predstavljen potpuno novi Audi Q3, ali i svečano otvoren Audi Progressive Showroom Concept salon u okviru kompanije Porsche Sarajevo, jedinstven u ovom dijelu Evrope.
EU zvanično ukida zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine
Nakon pritiska sa svih strana, Evropska unija odustaje od plana zabrane prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine. Umjesto toga, cilj je smanjenje emisije CO2 za 90% u odnosu na nivoe iz 2021. godine.
Cijene baterija nikada nisu bile niže, u 2026. godini predviđa se dodatni pad
U 2025. godini, troškovi baterija su dostigli svoj historijski minimum. Zbog toga električni automobili postaju sve jeftiniji, a najave stručnjaka su da će cijena dodatno padati i u 2026. godini.