Aktuelno

ADAC simpozij posvećen sigurnoj vožnji

ABS i za motocikle

Uz učešće predstavnika autoklubova iz cijele Evrope početkom oktobra/listopada u Badenu(Njemačka)-a održan je Osmi ADAC simpozij na temu „Sigurna vožnja u Europi“. Osnovni cilj simpozija je bio da se promoviše razmjena znanja i iskustava u Europi, da se prezentiraju nacionalna iskustva i rješenja u okviru aktivnosti cestovne sigurnosti i da se izvjesti o novim nalazima u međunarodnim istraživanjima sigurnosti. Učešće na simpoziju uzeli su i eminentni eksperti iz oblasti cestovne sigurnosti, kao i naučne institucije iz EU.
.
Simpozij je bio osmišljen tako da se radom u dvije interaktivne radionice razmjene iskustva, potakne na daljnji rad, kao i da se prezentiraju nove ideje i projekti. Radionice su obrađivale aspekte rizičnih grupa vozača - vozača dvotočkaša i sigurnog korištenja cesta u Europi. Kako povećati sigurnost vozača motocikala, bilo je često postavljeno pitanje. Jedan od odgovora je bila prezentacija Dr. Armin Kaltenegger o austrijskom pristupu rješavanja ovog problema kroz primjenu novog plana i programa obučavanja i polaganja vozačkog ispita za vozače L kategorije.

BOSCH kao jedan od najvećih svjetskih proizvođača predstavio se sa svojim dostignućima, inovacijama i različitim rješenjima u okviru radionice koja je obrađivala sigurnost i povećanje sigurnosti vozača motocikala, a akcenat je stavljen na primjenu ABS-a na motociklima.

Vozači motocikala predstavljaju naročito ranjivu grupu učesnika u prometu uslijed nedostatka zaštite u poređenju sa ostalim tipovima vozila (pojasevi, zračni jastuci, karoserija). Razna istraživanja i studije su potvrdile gore navedenu činjenicu, tako da preko 20 % nezgoda u kojima učestvuju motocikli su sa poginulim i teško povrijeđenim osobama. Kako bi se povećala sigurnost ove grupe učesnika u prometu, 1994. godine uveden je ABS za motocikle. ABS je sistem koji spriječava blokiranje točkova u toku procesa kočenja, te na taj način zadržava stabilnost i upravljivost vozila. ABS osim što nedozvoljava blokiranje točka, spriječava i zanošenje motocikla prilikom kočenja na mokroj podlozi. Prilikom kočenja na mokroj podlozi dolazi do zanošenja zadnjeg dijela motocikla zbog različitih brzina prednjeg i zadnjeg točka, tj. različitog usporenja. Ova pojava vrlo često dovodi do gubitka kontrole nad motocikom i uzrokuje pad vozača, što predstavlja vrlo opasnu situaciju. Smatra se da će upotreba ABS-a na motociklima smanjiti broj nezgoda u kojima učestvuju motocikli za 10 %.

Poređenje zaustavnog puta pri kočenju motocikla s ABS-om i bez ABS-a

Upravljivost i stabilnost motocikla bez ABS-a i s ABS-om


Neki proizvođači kao što su Yamaha, Ducati, BMW, Aprillia isporučuju motocikle koji su serijski opremljeni sa ABS-om.

Prednosti ABS-a za motocikle uvidjeli su mnogi, pa će tako od 2017. godine u EU za sve novoproizvedene motocikle sa radnom zapreminom motora preko 125 cc biti obavezujuće posjedovanje ABS-a. Međutim, postignut je još jedan korak naprijed u pogledu povećanja cestovne sigurnosti i sigurnosti vozača motocikala. Tako je 28. septembra/rujna 2012. godine postignut dogovor između Europskog parlamenta i Europskog vijeća ministara da se obaveza posjedovanja ABS-a za motocikle preko 125 cc pomjeri godinu ranije, tj. da je obavezujuća od 2016. godine.

Dodjelom novčanih nagrada za najbolje i najinovativnije radove učinjen je veliki poticaj daljnjem radu i napretku na ovom području.

Napomena o autorskim pravima

Svi su sadržaji na web stranici www.bihamk.ba vlasništvo BIHAMK-a ili su u domeni javnog vlasništva, osim ako je naveden njihov izvor, te njihovo korištenje u bilo kom smislu osim u okvirima pregleda sadržaja web stranice nije dozvoljeno bez pisane dozvole. Informacije iz zemlje, regije i svijeta te još neke kategorije se u cjelosti ili uz minimalne adaptacije preuzimaju od regionalnih i svjetskih auto-moto klubova. Svi su sadržaji objavljeni u dobroj vjeri i bez namjere da se prekrše bilo čija autorska prava. Ako naiđete na materijal za kojeg mislite da krši nečija autorska prava, molimo da nas o tome obavijestite na bihamk@bihamk.ba kako bismo materijal, ako je zahtjev opravdan, uklonili s web stranice. U članu 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine, izričito je navedeno: "Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.” Ako neki medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti web stranicu www.bihamk.ba i na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu uredništva web stranice BIHAMK-a, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.

Povezane vijesti