Članak top banner 970x90
Autorski tekstovi

Leclercovo prokletstvo kao hrana Bikovima

Ferrari je prokockao dvije pobjede na stazama na kojima je morao odnijeti sav plijen, a borba s Bikovima polako izmiče kontroli.

Autor: Admir Muharemović

Prethodne dvije trke, u Španiji i Monaku, Ferrari je bukvalno morao pobijediti. Dvije spore staze, s odgovarajućom kombinacijom sporih i brzih krivina, na kojima ovogodišnji set-up Ferrarija počiva je ispario u vjetar. Peh u Barceloni s kvarom na turbu i MGU-H generatoru kod Leclerca je dopunio labilni Sainz koji se nije mogao odbraniti od prosječnog Mercedesa.

Podigao je Charles glavu, podigao moral ekipi i rastjerao crne oblake iznad Ferarijeve garaže. Znao je Charles da se mora vratiti na tron u svojoj kući, onoj istoj iznad koje su tamni oblaci godinama prisutni. Predosjetio je da ove godine ima šansu kao nikada prije. Bio je Charles najbliži ikada i na kraju opet predaleko.  

Odlazak od kuće s blagoslovom, ali bez trofeja

Dolazak u Monako, domaću stazu koja je najveći protivnik mladog Leclerca u dosadašnjoj karijeri, do početka trke u nedjelju je bio više nego bajkovit ako zanemarimo udes sa starim Laudinim bolidom kojem su otkazale kočnice, a taj video ubrzo postao viralno popularan.

Sve je bilo spremno da Charles ode podignutog čela: domaća staza, saobraćajnica kojom je prošao hiljade puta dok je još išao u školu, mondeni ambijent koji ga od dječačkih dana hrani i odgaja u trkača i brdo transparenata sa njegovim imenom po okolnim milionski vrijednim balkonima. Mladi Monegažanin je sve kontrolisao još od petka i bio spreman za nedjelju kao nikad prije. Pole pozicija, treći put zaredom u sezoni je to i potvrdilo. Bio je više nego motivisan da skine to prokletstvo nezavršene trke, taj ogromni teret, i da s osmjehom na licu posjeti nadgrobni spomenik prerano preminulog bivšeg vozača, prijatelja i mentora Julesa Bianchija i napusti svoju kuću sretan kao nikad prije. I djelimično je uspio. Završio je Charles trku. Konačno! Lokalni heroj dobio je blagoslov na odlasku, ali trofej su veseli princ i, tog dana ipak nasmiješena, najtužnija princeza na svijetu predali rivalima.

Kišni početak, odgoda starta od jednog sata i tu se već vidjelo da Ferrari ima novog-starog protivnika – samog sebe. Nebrojeno puta, njihova strategija nakon odlaska dvojca Todt/Brawn je bila ''talijanski'' površna, da ne kažemo kratka kao espresso, i takva je opet bila prisutna u Monaku. Pucali su sebi opet u koljeno. Potrošio je Ferrari dva velika šampiona – Alonsa i Vettela u zadnjih 10 godina, ribajući im živce čeličnom četkom tamo gdje je trebalo biti nježniji, oprezniji i na koncu promišljeniji. Leclerc je bio vidno slomljen nakon trke u kojoj je ponovo prosuo sigurnu pobjedu. Nesigurnost trkaćeg inžinjera je kulminirala s dva prekasna i neodlučna odlaska u boks kojem je prethodila poruka koja je bila bukvalno povuci-potegni. Vettelovo naknadno tapšanje po leđima bivšeg kolege uz komentar: ''Opet su to napravili'', samo su potvrdili ono što Ferrarijeva garaža ipak najbolje zna – od gotovine napraviti veresiju! Godina u kojoj Ferrari nakon duge suše ima savršen paket u Kneževini je postala nova blamaža za sve Ferrariste. Ne ponovilo se.

Checo ukrotio Bikove i okrutne šefove

No, Leclercovo prokletstvo je bila je nova hrana Bikovima. Četvrta pobjeda zaredom za Bikove, od čega su dvije morale pripasti Ferrariju. Promišljeni undercut s Perezom, rizik bez kojeg nema napretka, donio je finalno drugi trijumf Meksikancu u kombinezonu Red Bulla, a nakon trke i skakanja u bazen popularni Checo je potpisao novi ugovor i to dvogodišnji. Za 32-godišnjeg Checa rodom iz Guadalajare vjerovatno posljednji i najveći potpis karijere. Potpuno zasluženo. Meksikanac je ove godine na iskustvo ukrotio svoga bika, hrabro i bez ustezanja nametnuo se hladnim i okrutnim šefovima, te pokazao zube gladnom i nezasitom Verstappenu. Kamo sreće da ekipa iza Maranella ima takvog stabilnog drugog vozača, jer Ferrarijev Španac nije ništa napravio od toga, a za početak niti ukrotio nervozni zadnji kraj svog propetog konja, onog istog kojeg Leclerc jaše s takvom strašću.

Checkov ugovor s Red Bullom je ujedno kraj nadanja za Pierra Gaslya, vozača B ekipe i čovjeka koji se već bezuspješno okušao u šampionskom bolidu. Sazrio je Francuz u međuvremenu u Alpha Tauriju i nadao se povratku u Red Bull, ali Checo je s(p)retno pazario sjedište prije njega. Nada postoji za Gaslya, ali možda u McLarenu, jer je Ricciardu već smrklo u papaja narandžastom timu.

Sedam trka je iza nas ove sezone. Red Bull protiv Ferrarija ima skor od 5-2 i odlazi pjevajući u Baku s 36 poena prednosti. Na još jednu uličnu stazu, i to sa najdužim pravcem u F1 kalendaru, zbog čega Bikovima to trkaće tlo posebno odgovara, a Ferrariju donosi novu nevolju na horizontu.

BIHAMK

Povezane novosti

Kultura hodanja

Kultura hodanja

Da bi pješačkih gužvi i sudaranja bilo što manje, za početak sticanja kulture hodanja po gradu bilo bi korisno da se na gradskim šetalištima postave upozorenja sa savjetima i ilustracijama kako treba da se ponašaju učesnici pješačkog saobraćaja.

Ljeto 2022: Stari Peugeot na putu do zvijezda

Ljeto 2022: Stari Peugeot na putu do zvijezda

Woody Allen nas je u starom Peugeotu vodio u nostalgični Pariz, a teleskop James Webb u vrijeme “velikog praska”. Neka ovo ljeto osim nostalgije i slika prošlosti probudi želju za putovanjem i nosi nas do zvijezda koje će biti slike boljeg vremena.

Gradnja tunela Prenj počinje 2023. godine

Gradnja tunela Prenj počinje 2023. godine

Probijanjem tunela Prenj, te izgradnjom autoceste na toj trasi, put između Sarajeva i Mostara će se skratiti za duplo, a sada se od Sarajeva do Mostara magistralnom cestom M-17 vozimo oko dva sata.

Možda bi vas zanimalo