Članak top banner 970x90
Vijesti

Hibridni zračni taksi u punom pogonu za lansiranje 2027.

Mali američki startup podržan od Ministarstva privrede UAE razvija prvi hibridni taksi s vertikalnim uzlijetanjem i slijetanjem (eVTOL). Budući da je ovaj prevoz sve popularniji u svijetu, sve ćemo više viđati male lagane letjelice na nebu.

Autor: BIHAMK

Mnoge kompanije za AAM (naprednu avio mobilnost) u SAD-a imaju sjedište u Kaliforniji, ali jedna od njih će sastavljati svoje hibridne zračne taksije sve do Abu Dhabija. Trenutno se uspostavlja regionalno sjedište na tom području, s planovima za dodavanje pogona za montažu.

Ministarstvo privrede UAE pokrenulo je NextGen FDI program prošle godine kako bi animiralo visokotehnološke kompanije da se presele u UAE. Kalifornijski startup Odys Aviation jedna je od firmi koja ima koristi od ove finansijske podrške, s vrlo ambicioznim ciljem – eVTOL koji je dizajnirao Odys postat će prvi avion koji će imati certifikat "Made in UAE" i kao takav će se izvoziti.

Dvije stvari izdvajaju ovu letjelicu od ostalih eVTOL-a. Prva je koncepcija hibridnog pogona. Potpuno električni VTOL-ovi imaju ograničen domet i zahtijevaju posebnu infrastrukturu o čemu smo ranije pisali. Hibridne alternative mogu značajno proširiti domet i brže ući u upotrebu kao što je slučaj sa hibridnim automobilima. Odys VTOL obećava domet od 320 km na električni pogon, odnosno više od 1200 km kada se prebaci na hibridno-električni način rada.

Još jedna prednost za regionalne letove je veličina Odys aviona. Za razliku od većine eVTOL-a, ovaj maleni avion ima dovoljno mjesta za do devet putnika plus dva pilota. Putujući brzinom od 555 km/h, može udobno omogućiti i kratka putovanja i regionalne rute. Kalifornijski startup tvrdi da ovaj hibridni zračni taksi ima sve što je potrebno (od dometa do kapaciteta) za efikasan rad na više od polovine domaćih zračnih ruta u SAD-u.

Odys avion se također se razlikuje od drugih eVTOL-a u pogledu dizajna. Kutijasta krila i sistem uzlijetanja temeljen na zakrilcima zamijenili su uobičajeno korištene nagibne ventilatore. Ovaj avion koristi vektorisanje na temelju zakrilaca za stvaranje uzgona, tvrdeći da je sigurnija i stabilnija alternativa nagibnim ventilatorima i rotorima.

Jedan od mogućih nedostataka hibridno-električnih eVTOL-ova je viši nivo toksičnih emisija. Međutim, kalifornijski startup računa na ''zeleno'' mlazno gorivo poznato kao SAF (održivo avio gorivo). Kombinacijom hibridnog pogona s upotrebom SAF-a, eVTOL-ovi mogu smanjiti emisije za gotovo 80% u poređenju s tradicionalnim mlažnjacima, čineći ih znatno zelenijim izborom.

Dok ne otvori vrata novom pogonu za sklapanje u Abu Dhabiju, Odys Aviation radi na prototipu u punoj veličini koji će biti lansiran 2025. Ako stvari budu išle po planu, avion dizajniran u Kaliforniji, izgrađen u UAE, bit će spreman za komercijalne letove već u 2027. 

BIHAMK

Povezane novosti

Kia slavi dvije decenije tvornice u Slovačkoj

Kia slavi dvije decenije tvornice u Slovačkoj

Prošlo je 20 godina od postavljanja kamena temeljca fabrike u Žilini. Sada Kia ponosno dijeli sjećanja na izuzetan put koji predstavlja uspješnu priču, ne samo o kompaniji, nego i cijeloj regiji.

Premijera: Novi Citroen C3 Aircross

Premijera: Novi Citroen C3 Aircross

Citroen je objavio prve službene slike i šture informacije o novom C3 Aircrossu. No, ono što je poznato, SUV B-segmenta može primiti do sedam putnika, a imat će i čisto električnu verziju.

Možda bi vas zanimalo