
BIHAMK Auto 78



















BIHAMK Novosti
Rast broja učlanjenih u 2019.
Uprkos teškoj ekonomskoj situaciji u zemlji, BIHAMK nastavlja trend omasovljenja članstva. Zahvaljujući povjerenju članova i povećanom prilivu novih učlanjenja, za prvih 8 mjeseci tekuće godine ostvaren je rast broja učlanjenih od 24% tako da trenutno BIHAMK ima 59.175 aktivnih članova!
Oprez: Đaci kreću u školu!
Bosanskohercegovački auto-moto klub svake godine upozorava na početak školske godine – koja ove godine kreće od ponedjeljka, 2. septembra. Vozači moraju posebno biti oprezni, jer veće uključivanje djece u svakodnevni saobraćaj predstavlja dodatnu opasnost i iskušenje za sve učesnike u saobraćaju. Djeca su najranjivija skupina u saobraćaju, jer nisu u potpunosti svjesna opasnosti, zaigrana su, ne percipiraju opasnosti kao odrasli, ograničeno im je vidno polje, pterećena su početkom školske godine i torbama.
BIHAMK Preventiva
Projekat RADAR: Izvještaj o stanju cestovne sigurnosti u 10 država Dunavske regije
U 2017. godini 4.077 smrtno stradalih u saobraćaju je cijena koja je plaćena radi mobilnosti u deset država Dunavske regije. Smrtni slučajevi i teške povrede prouzrokovane saobraćajnim nezgodama, ne bi trebale biti cijena koju moramo plaćati radi naše mobilnosti. Postavlja se pitanje zašto i dalje prihvatamo oko 25.000 smrtnih slučajeva i 135.000 teških povreda prouzrokovanih saobraćajnim nezgodama, u Evropskoj uniji, svake godine? Prema najnovijoj studiji Evropske komisije, eksterni troškovi saobraćajnih nezgoda procjenjuju se na 300 milijardi eura godišnje. John Dawson, direktor odbora EIRA-EuroRAP-a, izjavio je: “Ovo moramo tretirati kao ozbiljan javni zdravstveni problem. Ne bismo prihvatili da više od milion ljudi globalno smrtno strada od bilo koje druge bolesti”.
BIHAMK Info
Nastavak realizacije projekta – Videonadzor specififičnih mikrolokacija cesta u BiH
Bosanskohercegovački auto-moto klub i u 2019. godini nastavlja implementirati projekat “Videonadzor specifi čnih mikrolokacija cesta u BiH”. U ovoj godini postavljeno je 12 novih kamera na lokacijama širom Bosne i Hercegovine, a ukupni broj postavljenih kamera, do sada, iznosi 67. Projektom je omogućeno da Informativni centar BIHAMK-a posebnu pažnju posveti praćenju saobraćaja na najfrekventnijim putnim pravcima, autocesti, planinskim prijevojima, urbanim sredinama kao i graničnim prijelazima te izvještavanju javnosti o mogućnosti pristupa informacijama. Uključenjem web kamera u informativni sistem BIHAMK-a dobijen je novi, moderno koncipiran sistem informisanja i mogućnost da vozači u svakom momentu dobiju aktuelne i korisne informacije o frekvenciji saobraćaja na graničnim prijelazima i zastojima na odabranim lokacijama te mogućnost da boljim planiranjem putovanja izbjegnu dugotrajnija čekanja i eventualne zastoje. Ovaj sistem dostupan je zainteresovanim korisnicima putem naše web stranice https://bihamk.ba/bs/spi/video-nadzor, kao i na BIHAMK-ovoj mobilnoj aplikaciji.
Održana jubilarna brdska trka - 20. Velika nagrada Cazina 2019
Cazin je 17. i 18. augusta bio centar sportskih događanja kada je u organizaciji Auto moto kluba Extra sport iz Cazina održana jubilarna brdska trka ‘’20. velika nagrada Cazina 2019’’. Ova brdska utrka – popularna ‘’Krajiška zmija’’ – jedna je od najzahtjevnijih staza u 14 zemalja CEZ-a koja je, osim Šampionata Bosne i Hercegovine, bodovana i za Prvenstvo FIA CEZ i Prvenstvo Hrvatske.
BIHAMK - Aktuelno
Potpisan ugovor za gradnju dvije poddionice - Koridor 5c se spaja u funkcionalne cjeline
Nakon što je u maju potpisan ugovor za izgradnju poddionice autoceste A1 Vranduk-Ponirak koja se nalazi na dionici Poprikuše-Zenica sjever, o čemu smo pisali u prošlom broju našeg magazina, početkom avgusta potpisan je i ugovor o izgradnji poddionice Ponirak – Vraca koja se nalazi na trasi Poprikuše-Zenica sjever (Donja Gračanica).
Info saobraćaj
Nije važan samo koridor 5C - Počinje gradnja mosta Bosanska Gradiška, most Svilaj do kraja godine
Autocesta A1 na Koridoru 5c je najvažniji saobraćajni infrastrukturni projekat u Bosni i Hercegovini. Ovaj projekat će biti najskuplji i kada konačno bude završen, BiH će najzad dobiti svoj krak panevropskog koridora. Od sjevera do juga zemlje će se dolaziti brže i lakše, ali smo svjedoci da je daleko od toga kako će s njim biti riješeni svi saobraćajni problemi u zemlji. Pored autoceste A1, za BiH su važni i drugi infrastrukturni projekti koji nikako da se završe ili da počne njihova gradnja. Mostovi preko Save – Bosanska Gradiška i Svilaj, brza cesta Stolac – Neum, cesta Foča – Šćepan Polje, južna longitudinala u Sarajevu samo su neki od krucijalnih projekata za glavni grad i državu. Upravo ovih dana Bosna i Hercegovina i Republika Hrvatska su osam godina nakon dogovora o gradnji mosta Bosanska Gradiška preko rijeke Save potpisale ugovor o njegovoj gradnji.
VOZILI SMO
OPEL ASTRA FACELIFT - Tranzicija Astri prija
Opel Astra K prolazi tipičnu tranziciju. U vlasništvu PSA grupacije,Opel je već izbacio ‘’zajedničke’’ modele koji se baziraju na Peugeot/Citroen platformama uz pogonske motore poput modela Grandland X, Crossoland X, Zafi re i nove Corse. Međutim, Astra najviše trpi zbog platforme nastale u vrijeme GM-a, koja nije kompatibilna s BlueHDi motorima. Stoga su Opelovi inžinjeri pribjegli jedinom rješenju kako bi zadovoljili aktuelne standarde.
TEST
Peugeot 508 fastback allure 2.0 blue HDI 180 ETG8 - Scarface
S obzirom da je najezda SUV vozila u teškoj epidemiji, mnogi proizvođači se zadnju deceniju pokušaju adaptirati na taj trend. Monovolumeni, MPV, limuzine i karavani postaju prošlost i preko noći blijede kao da nikada nisu postojali. Poslovne limuzine koju predvode Passat, Mondeo, C5, P508 i Insignia takođe imaju manje kupaca. Najbolji primjer rokade pokazuje Citroen koji je C5 zamijenio za SUV model C5 Aircross, dok to isto Ford namjerava napraviti sa Mondeom, budući da kupci preko noći limuzinu mijenjaju za SUV.
JUBILEJ
50 godina Dacije - Fenomen koji osvaja svijet
U posljednjih 10 godina rumunski proizvođač u većinskom vlasništvu Renaulta udvostručio je prodaju u Evropi sa 242.000 na više od pola miliona isporučenih vozila. I ova jubilarna godina za Daciju će biti rekordna, jer se Duster i Sandero prodaju iznad očekivanja,
VREMEPLOV
Fiat Ritmo - Ono u čemu stanuje muzika
Ne znam kako je kod vas, ali kod mene je tako da je glavni junak u većini priča u kojoj je neki auto ostavio vozača na putu, zakazao ili stao baš onda kad je negdje trebalo stići na vrijeme – Fiat. E sad, je li to stvarno tako da je jedan od spomenika italijanske (popularne) kulture naprosto kvarljivija roba od njemačkih (to sigurno), francuskih (i to vjerovatno) ili ‘’domaćih’’ marki automobila, ili su ljudi sa kojima sam provodio vrijeme u životu skloniji komotnijem odnosu prema autu, vrag bi ga znao, ali tako je kako je.
NEOTKRIVENA BiH: Gradačac
U gnijezdu Zmaja od Bosne
Gradačac se nalazi 25 kilometara sjeverno od Srebrenika, između planina Majevice i Trebave. Radi se o jednom od posljednjih brdovitih bosanskih gradića prije nego što vas dočekaju prostrane ravnice Posavine i Panonske nizije. Iako su u regiji pronađeni artefakti iz neolitika i rimskog doba, Gradačac je uglavnom poznat po svojoj renomiranoj historiji tokom osmanske vladavine. Ovo je grad Husein-kapetana.
SAOBRAĆAJ, EKONOMIJA, EKOLOGIJA
Romobil je hit
Ovog ljeta čak i na ulicama bosanskohercegovačkih gradova primjetan je veliki broj električnih
romobila. Nekoliko trgovaca u Sarajevu veoma je zadovoljno interesovanjem kupaca i obimom prodaje. Električne romobile voze uglavnom tinejdžeri i studenti bez razlike na spol. Moglo bi se dogoditi da vrlo brzo budu popularniji od bicikla jer ih je, između ostaloga, moguće sklopiti i unijeti u vozilo javnog saobraćaja. Ne treba se iznenaditi ako već na proljeće u univerzitetskim kampovima, pred velikim trgovačkim centrima i sportskim dvoranama, slično kao i za bicikle, budu uređena posebna mjesto gdje ih vlasnik može odložiti i staviti pod ključ –vremenom vjerovatno i napuniti strujom ako se baterija istrošila. Romobili se voze isključivo pločnikom što povećava gužvu i smanjuje sigurnost, te će vremenom biti potrebno da se i za taj vid prijevoza propišu neka osnovna pravila.